Verslag Scholen Schoonmaakactie Westervoort

In de Westervoort Post van woensdag 1 april verscheen een reportage van de schoonmaakactie die is georganiseerd door de Wijkraad MSW. MSW staat voor de wijken Mosterdhof, Struikendoorn en De Weem/De Waaij.

Jaarlijkse schoonmaakactie Westervoortse Wijkraad MSW brengt veel scholieren en leden op de been

Samen de rommel van een ander opruimen

De wijkraad Mosterdhof, Struikendoorn, De Weem/Waay (MSW) nam vrijdag en zaterdag voor de negende keer deel aan de jaarlijkse, landelijke schoonmaakactie. Op vrijdag was er een actie met scholen onder het motto "jong geleerd is oud gedaan". Op zaterdag de grote schoonmaakactie in de wijk met als slogan "Westervoort schoon, dat doen wij gewoon!"

De actie werd vrijdagochtend geopend door de twee nieuwe Westervoortse schoonmaakcoaches die door de gemeente zijn aangesteld. Ze gaven een korte introductie aan de leerlingen van de Montessorischool, waarna bijna vijftig leerlingen, begeleiders en wijkraadsleden naar buiten gingen om daar, voorzien van een afvalknijpers, zwerfafval te verzamelen. Bij terugkomst kregen alle deelnemers een appel en een pakje frisdrank van Winkeliersvereniging de Wyborgh.

's Middags werd de actie herhaald op De Brug. Deze school nam met bijna 120 leerlingen deel. Het verzamelen van zwerfafval bleek opnieuw geen overbodige luxe. Een groot aantal zakken werd moeiteloos gevuld.

Voor zover het verslag van de vrijdag.
Foto's van de schoonmaakactie zijn te bekijken op onze website in de rubriek FOTOALBUM.
Hebt u nog suggesties voor onderschriften van de foto's of wellicht aanvullende foto's? Stuur deze dan op naar het secretariaat.