Verslag Wijkraad MSW Schoonmaakactie Westervoort

In de Westervoort Post van woensdag 1 april verscheen een reportage van de schoonmaakactie die is georganiseerd door de Wijkraad MSW. MSW staat voor de wijken Mosterdhof, Struikendoorn en De Weem/De Waaij.

Jaarlijkse schoonmaakactie Westervoortse Wijkraad MSW brengt velen aan de slag.

Zaterdag gingen leden van de Wijkraad MSW in de eigen wijk aan de slag. Ondanks het slechte weer kwamen er bijna dertig leden opdraven. Na een gezellige inloop met een kop koffie gingen ze de straat op. Het zwaartepunt dit jaar lag bij het schoonmaken van delen van de openbare ruimte in het buitengebied, langs de IJsseldijk, Brugweg en een deel van De Waaij. Na bijna twee uur keerden de wijkbewoners terug bij Wieleman, waar de actie gezamenlijk werd nabesproken. Veel opmerkingen betroffen zoals ieder jaar de overal aanwezige hondenpoep. Opvallend vonden de schoonmakers ook dat op veel plaatsen de resten waren te zien van clandestien gestookte vuurtjes, zoals in pas geknotte wilgen.

Voorzitter Ad Bleumink van Wijkraad MSW spreekt van een "geslaagde actie""Positief is in ieder geval dat ieder jaar veel mensen bereid zijn de rommel van een ander op te ruimen. Tegelijkertijd blijft het jammer dat het nodig is. Een leeg blikje frisdrankje dat in een keurig geknipte buxushaag is geduwd bijvoorbeeld. Of sigarettenpakjes die gewoon op straat worden gegooid. Waar is dat voor nodig, denk je dan. Gooi de rommel in een bak. Kleine moeite toch?" In dat kader is Ad Bleumink zeer te spreken over de afvalcoaches die door de gemeente zijn aangesteld. "Ja, perfect. Als ze erin slagen jongeren aan het denken te zetten is er veel gewonnen."

Foto's van de schoonmaakactie zijn te bekijken op onze website in de rubriek FOTOALBUM.
Hebt u nog suggesties voor onderschriften van de foto's of wellicht aanvullende foto's? Stuur deze dan op naar het secretariaat.